Nuselska kuchta

Nuselska kuchta

26. 3. 2014

MAKRONKY S ČOKOLÁDOVÝM GANACHE SE ZELENÝM ČAJEM

Tahle náplň mě překvapila. Jsem kafař, s čajem opravdu velké zkušenosti nemám. A asi nikdy mít nebudu. Ještě tak mátový, když se, dámy prominou, přežeru, a není po ruce pivo.. No, myslím, že poslední věta vám pomalu začíná vykreslovat obrázek o tom, co jsem zač... Možná se přestanu tolik svěřovat! Ale zpět - baví mě hledat prostředky, jakými zmírnit a vybalancovat sladkost makronek, a zelený čaj je jedním z nich. Jeho hořkost a trpkost příjemně strhne sladkost a ozvláštní ganache z hořké čokolády. Nebudu se rozpakovat a řeknu, že pro mě je v téhle náplni konkurent krému ze slaného karamelu. Celkem odvážné tvrzení! 



Jako dárek čajomilovi jsem jednou pořizovala zelený čaj v hezkém balení a to balení bylo natolik atraktivní (a pak že důležitý je obsah!!!), že ač nečajař, musela jsem jednu plechovku taky nakrknit. Je to zelený čaj s marockou mátou a voní moc krásně! Asi si tím vycpu polštář. V uvařeném čaji se ta vůně už trochu ztrácí, ale je možné, že jsem čaj prznila a násilnila, tak šel na ozdravnou kůru do čokoládového ganache .. Když by se vám nechtělo crcat s máčením čaje ve smetaně a jste trochu do čaje zapálení, poslední dobou je oblíbený čaj matcha, ten je v sypké formě, tak můžete použít třeba tenhle prášek.



Makronky upečte podle základního receptu. Barvivo použijte dle libosti, ale bývá zvykem, že barva skořápek nějak koresponduje s náplní, aby tak nějak asociovala chuť, kterou se snažíte v náplni propašovat. Ne vždy je totiž na první pohled zřejmá, např. v makronkách s růžovou vodou nebo právě v tomto případě.


Na čokoládový ganache:
150 g hořké čokolády
200 g min. 30% smetany
lžíce sypaného zeleného čaje (nebo 2 sáčky porcovaného)

1. Smetanu přiveďte k varu, vypněte plotýnku a vložte do smetany čaj. Nechte 10 minut louhovat.
2. Přeceďte smetanu přes malý cedníček a vymačkejte z lístků čaje co nejvíce smetany, případně maximálně vyždímejte sáčky.
3. Přelijte smetanou čokoládu nalámanou na kousky a vymíchejte do hladka. Pokud by smetana nebyla na rozpuštění čokolády dostatečně horká, můžete směs na chvilku umístit nad vodní lázeň nebo dát na 20 vteřin do mikrovlnky.
4. Ganache dejte vychladit do lednice a pak jím naplňte makronky. Nechte proležet 2 dny ve vzduchotěsné nádobě.

Takhle vydrží 3-5 dní. Makronky s čokoládovým ganache obecně se dobře mrazí, tzn. že zmrazením nezaznamenají žádnou nebo jen velmi malou změnu. Můžete je tedy dát i na hanbu do mrazáku za to, že jsou tak dobré.


1 komentář:

  1. Wow, tak ty vypadají jak z masterchefa, dobrá práce! Já s makronkami musím počkat, až budu mít pořádnou novou troubu, protože co jsem tak zatím zkoušela, tak se mi propekly nerovnoměrně a některé byly až moc, zatímco jiné málo - no děs. Hodně mě teď zajímají recepty, kde se používá matcha, tak si říkám, že i tady by našla využití. Co myslíte?

    OdpovědětVymazat