Nuselska kuchta

Nuselska kuchta

26. 5. 2014

HRÁŠKOVÁ POLÉVKA DŘÍV NEŽ ŘEKNETE "HRÁŠKOVÁ POLÉVKA"

A tahle bude mocinky zdravá, a přitom strašně dobrá! Momentálně se snažím stravovat maximálně rozumně, abych se dostala do stejné formy jako před vrhem mladých. Když vám táhne na čtyřicet, máte nešťastný genofond a vášeň pro vaření a ochutnávání nového, je to poměrně nelehký úkol. Junior přešel na mléčné zásoby z drogerie, maminka se proto může vesele vrhnout do víru dietky, jarní (ještě) očisty a podobných rozmarů. Dřív by mě manžel týden po porodu zapřáhl do pluhu a byla bych ve formě raz dva. Táhni a srůstej. Dnes piju ječmen, cvičím jógu a nepiju kávu a alkohol (!!!! cožé?!!!!).



Taky jím tuny řepy, kterou za zimu nestihli sníst ostatní, ano, jsem dojížďák, tuny mrkve, zelených fazolek, brokolice a oříšků. První týden se tělo bránilo opravdu statečně, hlava mi málem explodovala, unavená jsem byla jako bych se dvacet let nevyspala, děti a manžela jsem málem přišpendlila na zeď pouhým pohledem, zkrátka radost se mnou pár chvil pobýt... Ale hle, po týdnu nastal obrat, teď jsem našlapaná energií, v dobré náladě, děti vstávají o půl šesté, maminka jako srna hbitě vyskočí a s písní na rtech jde robátkám chystat snídaně. Jako z reklamy, co vám budu vykládat! Tahle polévka se objevuje v rámci mého nynějšího stravovacího plánu z knížky od A. Mačingové a krom toho, že je výborná je taky strašně rychlá, takže když přijdete domů z práce hladoví jako vlčáci, můžete mít během patnácti minut hotovou rychlou, zdravou a moc dobrou večeři. Zkuste ji a uvidíte.

Hrášek jsem jako dítě mívala ráda. Pamatuju si, jak jsem poněkud zaskočené tetě sklízela její hráškové minipolíčko na moravské zahrádce s bezohledností (a možná i vzhledem) slimáka. Ty slaďoučké kuličky, té zábavy s otvíráním lusků, je legrační, co si člověk pamatuje z dětství za kravinky jako krásné okamžiky. Nicméně pak se po hrášku nějak slehla zem, ne snad na tetině zahrádce, ale nějak jsem mu odrostla. Mražený hrášek jsem nikdy nekupovala, nějak nebyl důvod. Až teď. Hrášek má, byť zelený, relativně vysoký obsah bílkoviny, takže polévka zasytí, je zdravý především pro srdeční oběh a velmi dobrý pro ledviny. Prostě vás budou muset zastřelit, jak budete zdraví, silní a stále mladí.


Ingredience:
1 litr vody
500 g mraženého hrášku
2 lžíce bazalkového pesta
2 stroužky česneku
1/2 citronu
sůl, pepř
1 lžíce másla

Dejte vařit vodu, osolte, vložte pesto, nakrájený česnek a citron a až začne voda vařit vsypte hrášek. Povařte pár minut, hrášek je hotový opravdu během chvilky, potřebuje prakticky jen zblanšírovat. Odstavte, vmíchejte máslo, vyjměte citron a vymačkejte ho do polévky. Prožeňte mixérem a máte hotovo. Komu by vadily zbytky slupek, může polévku scedit přes cedník.

Obvykle jsem k takovýmto až instantním receptům silně skeptická, přece potřebujeme postupně vystavět chutě a přelévat a dolévat a redukovat a restovat a já nevím co! Výjimky potvrzují pravidlo, tady opravdu není nic moc co vymýšlet. Tak co, zkusíte ji? V tomhle parnu ji můžete jíst i vlažnou nebo studenou. Navíc uděláte něco pro svůj pitný režim, i polívka se počítá! Jak neplánuju zůstat na téhle ultrazdravostravě navždy, tak tuhle polívku si budu dělat pravidelně. V létě a se dvěma svišti není rychlých jídel nikdy dost. A jaké zdravé a über chutné jídlo máte rádi vy?

Žádné komentáře:

Okomentovat