Nuselska kuchta

Nuselska kuchta

1. 9. 2021

FEJK ČÍSKEJK S OVOCNOU GLAZURKOU... ČILI NUDA, NUDA, ŠEĎ, ŠEĎ

Tak jsem si říkala, jestli to vůbec ještě umím. Otevřít blogger a něco sepsat, být u toho nonšalantně vtipná, nad věcí, zkrátka nezastavitelný vodopád humorů tryskajících z klávesnice. Ukázalo se, že ani moc ne. Na hesle jsme se s programem dohodli až po několika minutách frenetickýho snažení, prostředí skoro nepoznávám, v palici výmaz... že my jsme se dlouho neviděli? Mám podezření, že tomuhle, jak já to tu vedu,... a chtělo by se říct, s kým já se tahám, jenže já jsem tak nudná, že se ani s nikým netahám..., se už nedá říkat ani občasník. Blog to není již drahnou dobu, samozřejmě. Kdysi, když frekvence mých příspěvků začala uvadat, jsem tuze vtipně zanovotvarovala, že by to mohl být aspoň obšťastník. A tady máme zakopanej celej vrh štěňátek! Aby to mohl být obšťastník, rozumí se samo sebou, že autorka by měla být aspoň trochu pozitivně naladěná a dokázala vám ty šťastný hormoni nějak z mozečků vydloubat. Když ale autorka čumákuje potmě v jeskyni vlastní kebule, vyvolala by ve velectěném publiku tak maximálně chuť jít si neprodleně prostřelit meziuší. A kdo ten bordel má uklízet, no povězte!

Ne že bych se teď samým štěstím nějak přímo obracela naruby, nebo se snad lehkým hopkingem s důvěrou řítila vstříc duhový budoucnosti, to chraň přírodo, ale zdá se, že se mlha marnosti trochu rozestupuje. Svět se nám za dobu, co jsme se "neviděli" celkem změnil, a jelikož jsme tu samí, no dobře, jste tu samí inteligentní lidé, nebudete mi vykládat, že k lepšímu, žejo. Konverzační otvírák "svět se v prdel obrací" už nějakou dobu patří na dětská hřiště, protože, jak by řekl můj úplně nejvíc nejoblíbenější vtipista Ricky Gervais "it's fucking mental!" 

Přestože by to do mě neřekly ani vlastní děti, jsem vodjaktěživa citlivka a spoustu věcí, i těch se kterýma můžu udělat úplný prd, si prostě beru. V praxi to vypadá tak, že ta racionální plus mínus desetina mojí osobnosti sedí, znuděně čumí, zívá, a občas vychlastaným, vyhuleným chraplákem zařve "a cos jako čekala, kolik ti, prosimtě, je?! ...neřvi a přines mi pivo!", zatímco moje hypersenzitivní, hyperemotivní, hyperempatická a hyperspravedlivá devítina dotčeně kvílí v koutě, trpí strašliváckou bolestí duše a sople lítaj na všechny strany. No a tak já si tu žiju... Každopádně pozorovat během posledního roku a půl ty armády bijců s tou jedinou nejpravdivější pravdou volající po zavírání a div ne střílení názorových oponentů, to dovede rozkmitat hercnu i většímu tvrďákovi a žroutovi učitelek a malých dětí, než jsem já. A celou tu dobu se někde shnilej Orwell pochechtává ve svým hrobečku. Chytrej kluk... s náma vyběh'.

Mno, takže kdo nebyl deprimovanej před rozkliknutím článku, vítám vás mezi náma, aspirujícíma sebevrahama. Posílám srdíčka. A copa že to tu dneska máme? No žádnej zázrak, to si řekneme na rovinu. Je to obyčejnej, fejkovej cheesecake, kterých jsou plný internety. Na druhou stranu, žádnej tvaroháč tu zatím nemám a vám se po mě jistě TAK stejskalo, že mi to prostě odpustíte. Ne, vážně, není to žádná top kulina, ale taky si troufám tvrdit, že když ho vymrsknete na rodinnou oslavu, nikoho dortíkem neurazíte. A když si trochu utrhnou od úst u oběda, případně dotčená kuchta malinko podtuční a podsladí recept, můžou si jednu porci dopřát i jedinci v redukci. Když všechno hezky půjde, můžete být na 350 kcal na porci.

Poprvé jsem dortík vymrskla loni k dceřiným narozeninám a všichni jsme si pochvalovali tu osvěžující změnu oproti klasičtějším dortům, který obvykle k výročí výskytu našich dětí produkuju. No a letos jsem na synáčkovy letní narozeniny zůstala sama sebou, tj. matkou sadistkou, která hošíčkovi neupeče čokoládovej dort, o kterej si řekl, a místo toho mu vnutí tohle. Do Klokánka už jsem volali, prej se nekvalifikuje. Přitvrdíme, k devátým narozeninám bude zas.


INGREDIENCE

na dortovou formu o průměru 28 cm


Korpus:

250 g sušenek BeBe rodinné jemné, jiných podobných sušenek, apod.

50 g mandlí

110 g másla


Náplň:

750 g měkkého tvarohu, polotučný/tučný

250 g zakysané smetany

50 g rozpuštěného, zchladlého másla

1 giga vejce, případně 1 vejce a 1 žloutek

15 g hladké mouky/ škrobu

150 g cukru

špetka soli

semínka z jednoho vanilkového lusku

šťáva z půlky velkého citronu nebo jedné limety

trocha pomerančové/citronové/limetkové kůry


Ovocný rozvar:

300 g libovolného bobulovitého ovoce jako maliny, ostružiny, rybízy

cca lžíce cukru nebo podle kyselosti ovoce

špetka skořice, vanilky, mletého kardamomu


1. Z pečícího papíru si vystřihněte kolečko trochu větší, než je forma. Vymažte formu trochou másla a vyložte papírem. Hezky se přilípne. Sušeny vysypte do nádoby sekáčku spolu s mandlemi a rozšmelcujte na hadry. Přidejte rozpuštěné máslo, promíchejte, a směsí vyložte formu. Udusejte a uhlaďte skleničkou.

2. Vložte na 12 minut do trouby vyhřáté na 180°C. Nechte vychladnout. Troubu stáhněte na 150°C.

3. Rozmixujte všechny ingredience na náplň. Vlijte na vychladlý korpus, párkrát formou klepněte o linku a hurá s tím do trouby na cca 45-50 minut. Střed by měl být po upečení pořád ještě mírně třaslavý. Nechte dortík vychladnout v troubě s otevřenými dvířky. Pak ho šoupněte do lednice.

4. Rozvar si udělejte z čeho chcete. Jsme logicky omezení ročním obdobím, kdy bobulovité ovoce zraje, abychom použili čerstvé. Proto samozřejmě nejlogičtější bude, když vyvrhnete z útrob mrazáku tu lesní směs z Lidlu, žejo. Rozvařte bobulky s trochou cukru v rendlíku, přidejte libovolné koření, propasírujte přes sítko a vychladlou kašičku pak rozmažte na vychladlý dortík. Poklaďte čerstvým ovocem, které máte k dispozici, případně nechte jen tak. Výtvor vyndejte z lednice tak půl hodinky před servíruňkem.

Tak, to bychom měli pro tentokrát receptík z kategorie Mimibazar. Ale zas jako, holke, helekte, manža si čvachtal, úplně hýkal nadšením. Naštěstí jsme byli oba tak přepapkaný, že na tuleníčko nebylo ani pomyšlení. Ostatně, občas se stačí podívat na ty naše dva plody a člověk si řekne, že se snaženíčkem stačilo. 

Snad mi tenhle pomalejší rozjezd po dlouhý pauze odpustíte, budete shovívaví, a příště si uvaříme nějakou jinší dobrotu. Ju? Tak snad nějaký příště bude... Opatrujte se mi v tý cvokárně tam venku, buďte dobří (ale zas ne moc) a hodně se smějte. Aspoň sami sobě. Živý nás nedostanou!


11 komentářů:

  1. Jé, telepatie, včera jsem na vás intenzivně myslela, Kuchtičko, když jsem si tak místo práce bingewatchla After Life...

    OdpovědětVymazat
  2. Dorty nepeču! Tohle jsem si ale pozorně přečetl. No, tak přece jenom, vítejte nám zpět!
    Napadá mě případná reakce mého, dávno již odešlého, roztomilého prastrýce na úvodní stať příspěvku. "A jakpa se máte?"...Jsem rád, že jste zpátky! Tak dál, prosím.... :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Milá Kuchto. Díky moc za zlepšení nálady - je tak osvěžující zjistit, že v tom srabu člověk není sám - což:D. Jinak slovy klasika "Časy jsou zlé, Kamile". Ale nebojte, zvládneme to. A tak si dle momentální nálady zpívám ( jen v duchu, nebojte) buď " ...tri dny ma naháňali, eště ma nedostali, ejjjj..." nebo "...Kdož sú boží bojovníci, a zákona jeho..." a přiznávám, že někdy, pravda skončím i stoického..."Chč..e a Chč..e...". Ale vážně, milá Kuchto, ne, aby Vás napadlo tento blog zavřít,ukončit,vymazat apod. Jako situace venku je mizerná, ale na samomozkovrt to není. Ale teda, kdyby zmizel Váš blog, noooo, tak to fakt nevím, jak by to dopadlo :DDD. Jsem moc ráda za Váš návrat. Opatrujte se. Martina ze severu

    OdpovědětVymazat
  4. Dobrý den Kuchto, z Vašeho příspěvku zaznívá lehká pochybnost, že se ostatní snad mají o něco lépe, ráno vstávají rádi, a do práce a na své koníčky se, považte, těší... Věřte nevěřte, není tomu tak! Hrdě se hlásím do řad škarohlídů a skoro až trudomyslných. Ale přesto se občas objeví svěží vánek, a záchvěv naděje mě žene vstříc novým eskapadám (eskapádům? - je tu nějaký zdatný češtinář?). Držím Vám (a nám všem) palce, aby se život aspoň trochu přiklonil zpět do kolejí, které známe :-). Honza

    OdpovědětVymazat
  5. Dobrý den, děkuji za opravdu inspirativní recept. Zrovna jsem nevěděla, co o víkendu upéct pro návštěvu, ale díky vám už mám nápad. Jen mě napadlo, že by šel trochu upravit a přidat do něj například oříšky. My jsem si doma oblíbili například vlašské ořechy, pistácie nebo makadamové ořechy, ale ve fantazii se meze nekladou.

    OdpovědětVymazat
  6. My na dort většinou dáváme jahody, přičemž sami provozujeme políčko pro samosběr. Bohužel delší dobu jsme se potýkali s problémy, kdy nám ptáci ozobávali většinu jahod a často jsme tak z naší úrody neměli téměř nic. Proto jsme si nechali poradit a investovali do plašiče ptáků, který nám jahody uchránil.

    OdpovědětVymazat
  7. Cheesecake jsem vařila poprvé když byla ta aféra s Prostřenem. To jsem viděla všude lidi shánět suroviny, v obchodech se to jenom hemžilo. Tehdy ještě nefrčel tolik fejsbůk, no stará špatná doba no. Když dnes ale zase na tom fejsbůčku vidím, jak kdejaké nemotorné dívky třeba sdílejí ty jejich pokusy o čokoládové muffiny, tak je mi zle.

    OdpovědětVymazat
  8. Mňam, tak takový dortík si také doma musím udělat. Už se moc těším na příští neděli. Tchýně totiž bude vařit u nás doma a říkala mně, že když bude mít dobrou náladu, tak mně i odtajní, jak se u nich v rodině už po několik generací vaří koprová omáčka. Ona je taková tajemná, je zvláštní že se sama nabídla.

    OdpovědětVymazat
  9. Děkuji moc za tento recept. Jak tady vidím něco o kávě, tak mně hned došlo že nám doma a také v práci už chybí zrnková káva, měla bych se na to podívat a někde na internetu ji opět objednat. Objevila jsem právě coffeespot, kde mají mnoho druhů za fajn ceny.

    OdpovědětVymazat
  10. Na tomto blogu máte skvělý článek a já chci poděkovat panu Pedrovi, úvěrovému úředníkovi, který mi poskytl půjčku ve výši 600 000. Pounds poté, co jsem mu vysvětlil celý můj projekt prostřednictvím jeho soukromého e-mailu na pedroloanss@gmail.com, pak jsme mluvili o sazbě a podmínkách prostřednictvím e-mailu, protože já žiji v Aucklandu a on žije ve Spojeném království, takže po celém procesu mi bylo vyhověno půjčka s flexibilním splácením půjčky.
    Právě teď jsem tak vděčný a doporučím každému, kdo má obchodní projekt nebo potřebuje finanční službu, aby kontaktoval pana Pedra na jeho soukromý e-mail.

    Ještě jednou děkuji.

    OdpovědětVymazat